شرکت کارشناسان دفتر نظارت و ارزیابی در نخستین کارگاه آموزشی بین المللی معرفی نظام های رتبه بندی دانشگاهی

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۱ کد : ۱۵۷۴۵ فعالیت ها
تعداد بازدید:۱۸۷
معرفی کارشناسان دفتر نظارت و ارزیابی و سایر کارشناسان و اعضای هیأت علمی علاقمند از طریق دفتر امور بین الملل دانشگاه جهت شرکت در کارگاه بین المللی(برخط) آشنایی با نظام های رتبه بندی بین المللی دانشگاهی صورت پذیرفت. این کارگاه به سفارش مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به میزبانی دانشگاه الزهرا و همکاری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، در تاریخ ۱۵ و ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۰ مصادف با ۶ و ۷ جولای ۲۰۲۱ به صورت مجازی برگزار شد.
شرکت کارشناسان دفتر نظارت و ارزیابی در نخستین کارگاه آموزشی بین المللی معرفی نظام های رتبه بندی دانشگاهی

 معرفی کارشناسان دفتر نظارت و ارزیابی و سایر کارشناسان و اعضای هیأت علمی علاقمند از طریق دفتر امور بین الملل دانشگاه جهت شرکت در کارگاه بین المللی(برخط) آشنایی با نظام های رتبه بندی بین المللی دانشگاهی صورت پذیرفت. این کارگاه به سفارش مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به میزبانی دانشگاه الزهرا و همکاری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، در تاریخ 15 و 16 تیر ماه 1400 مصادف با 6 و 7 جولای 2021 به صورت مجازی برگزار شد.

 به نقل از سایت دانشگاه الزهرا در این کارگاه آموزشی دو سخنران از موسسه های بین المللی رتبه بندی تایمز (THE)  فیل بتی کارشناس ارشد موسسه رتبه بندی آموزش عالی تایمز و دکتر اشوین فرناندز، مدیر منطقه ای خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیای موسسه  QS  به معرفی نظام های رتبه بندی دانشگاهی پرداختند و مزایای این دو نظام رتبه بندی را مطرح نمودند.

همچنین دکتر مصطفی رحیم نژاد مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه نوشیروانی بابل و همکارانشان در روز اول کارگاه به معرفی تجارب دانشگاه خود از شرکت در رتبه بندی دانشگاه ها و نحوه ی تکمیل و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز فعالیت های دانشگاهی، برای شرکت در نظام های رتبه بندی دانشگاهی پرداختند.

روز دوم کارگاه به سخنرانی دکتر آزاده مداحی رئیس مرکز ارزیابی و پایش عملکرد دانشگاه الزهرا و دکتر افسانه توسلی مدیر امور پژوهشی دانشگاه الزهرا در خصوص تجارب دانشگاه الزهرا در این زمینه اختصاص یافت. همچنین دکتر نادر آل ابراهیم، مشاور رتبه بندی دانشگاهی درخصوص اهمیت و تاثیر شهرت و رویت پذیری دانشگاه ها در رتبه بندی سخن گفت.


نظر شما :