وظایف و اختیارات مدیر نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت

وظایف و اختیارات مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه

 

1.      نظارت و ارزیابی مستمر بر کیفیت دانشگاه و تعیین میزان تحقق اهداف در ابعاد آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی و اداری مالی و پشتیبانی

2.      هدایت و مشارکت فعالانه در ارزیابی راهبردی و تدوین سند جامع دانشگاه

3.      نظارت و ارزیابی برنامه‌های راهبردی و عملیاتی دانشگاه و پایش مستمر و نظام‌مند میزان پیشرفت و تحقق برنامه‌ها

4.      تشکیل کارگروه های تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با هماهنگی رییس دانشگاه

5.      نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا، آئین نامه ها و دستوالعمل ها در تمام حوزه های فعالیت دانشگاه

6.      مدیریت امور ارزیابی درونی واحدها و گروه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه

7.      پی گیری و تحقق اقدامات ناشی از ارزیابی های درونی و بیرونی دانشگاه به منظور تدوین برنامه های بهبود کیفیت عملکرد معاونت ها، واحدها و گروه های کاری دانشگاه

8.      فراهم نمودن بستر مناسب برای ارزیابی بیرونی توسط نهادهای تخصصی دولتی و غیردولتی

9.      ارزیابی و ارائۀ گزارش عملکرد واحدهای سازمانی (مؤسسه) دانشگاه شامل معاونت ها، دفتر ارتباط با صنعت، دانشکده ها، گروه های آموزشی و پژوهشی، شوراها و کمیته‌های تخصصی (در ابعاد آموزشی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی، زیرساختی و اداری و مالی)

10.  ارزیابی عملکرد مدیران، اعضای دانشگاه (اعم از هیأت علمی و غیر هیأت‌علمی) و واحدهای فناور

11.  دریافت و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات و دسترسی به کلیه‌ اسناد و مدارک مورد نیاز به منظور نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه و سنجش میزان دستیابی به اهداف مورد نظر

12.  همکاری و هماهنگی لازم برای انجام ارزیابی توسط مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان

13.  پی‌گیری اقدامات و برنامه های بهبود کیفیت واحدها و گروه های دانشگاه براساس گزارش های نظارت و ارزیابی‌

14.  دریافت و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات دانشگاه به منظور سنجش میزان دستیابی به اهداف مورد نظر ماده 2 آیین نامه نظارت (22/05/1396) و ارسال گزارش عملکرد در پایان هر نیمسال تحصیلی به دبیرخانه شورای نظارت و ارزیابی وزارت

15.  تهیه پیوست ارزیابی برای تمامی طرح ها و برنامه های دانشگاه

16.  تحلیل و ارزیابی طرح ها و سیاست های راهبردی، توسعه رشته ها، جذب هیأت علمی و نیروی انسانی، پذیرش و تعیین ظرفیت دانشجو، تعیین ظرفیت پذیرش واحدهای فناور و نظارت بر خروج واحدهای مذکور، ایجاد و گسترش گروه های آموزشی و پژوهشی و ارتقای سطح واحدهای دانشگاه و ارائه آن به شورا

17.  توانمندسازی اعضای هیأت علمی، کارشناسان، تمامی همکاران دانشگاه و واحدهای فناوری در حوزه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت

18.  سایر وظایف مرتبط که از سوی شورا به مدیریت محول می شود.