انجام طرح نظر سنجی از مدیران گروه های آموزشی

۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۲ کد : ۱۵۸۱۸ فعالیت ها
تعداد بازدید:۱۹۳
نظر سنجی از مدیران گروه های آموزشی (از دید همکاران، دانشجویان و خود ارزیابی مدیران) توسط دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه برای اولین بار انجام گردید.
انجام طرح نظر سنجی از مدیران گروه های آموزشی

بررسی عملکرد واحدها از طریق انجام نظر سنجی راهی است که می تواند بازخوردهایی را برای تصمیم گیری های مدیریتی فراهم نماید. با توجه به ماموریت دانشگاه در بعد آموزشی، عملکرد مدیران گروه ها به عنوان افرادی که سهم مهمی در دسترسی به اهداف و اجرای قوانین آموزشی دانشگاه دارند مورد توجه قرار گرفت.

در این راستا و برای انجام نظر سنجی از عملکرد مدیران گروه ها، پرسشنامه ای براساس آیین نامه مدیریت دانشگاه ها، ماده 39 شرح وظایف مدیران گروه های آموزشی در سه بعد اعضای گروه، دانشجویان و فرم خود ارزیابی مدیران  توسط دفتر نظارت و ارزیابی تهیه شد.

پرسشنامه ها در بهمن ماه 1399 بصورت لینک تهیه گردید و از طریق سیستم اتوماسیون اداری و پیام کوتاه برای اعضای هیأت علمی ارسال شد پرسشنامه دانشجویان نیز در سامانه گلستان قرار گرفت و برای آن ها پیام کوتاه نیز ارسال شد و از طریق سایت دفتر نظارت و ارزیابی همچنین اطلاع رسانی گردید. پرسشنامه خود ارزیابی مدیران گروه ها نیز برای تمامی مدیران گروه ها از طریق اتوماسیون اداری ارسال شد.

پس از دریافت نتایج و جمع بندی نظرات در موعد مشخص شده، نتایج به تفکیک دانشکده و به تفکیک گروه های آموزشی ای که بیشترین مشارکت کننده را داشتند به همراه نظرات، انتقادات و پیشنهادات اساتید و دانشجویان به  دانشکده ها و گروه های آموزشی اطلاع رسانی گردید، همچنین در راستای نتایج پیشنهادات ذیل توسط دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه ارائه گردید.

1- انتخاب معیار های مناسب تر و دقیق تردر انتخاب مدیران گروه ها

2- نظارت دقیق تر در توزیع پایان نامه ها

3-توزیع مناسب دروس با توجه به تخصص اعضا

4-ایجاد هماهنگی بین اعضای در گروه

5-توجه بیشتر به درخواست های دانشجویان و تعامل بیشتر با آن ها

6-انتخاب استادان حق التدریس با توجه به تخصص


نظر شما :