معارفه نمایندگان دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه

جلسه نمایندگان دفتر نظارت و ارزیابی به منظور معرفی نمایندگان و آشنایی با امور محوله در واحدهای مربوطه، ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار گردید.
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۶ کد : ۱۶۹۶۴ فعالیت ها
تعداد بازدید:۱۷۲
اولین جلسه نمایندگان دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه با هدف معرفی دفتر نظارت و ارزیابی و آشنایی نمایندگان با اهداف و امور محوله در واحد های مربوطه با حضور دکتر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه، دکتر کامران شیوندی مدیر دفتر نظارت و ارزیابی و مشاور رئیس دانشگاه، دکتر داوود حسین پور رئیس شورای برنامه ریزی دانشگاه، کارشناسان دفتر نظارت و ارزیابی و نمایندگان معاونت ها، دانشکده ها و سایر واحدهای ستادی درمدیریت نظارت و ارزیابی در روز دوشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ در اتاق شورا برگزار شد.
معارفه نمایندگان دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه

اولین جلسه نمایندگان دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه با هدف معرفی دفتر نظارت و ارزیابی و آشنایی نمایندگان با اهداف و امور محوله در واحد های مربوطه با حضور دکتر عبدالله معتمدی رییس دانشگاه، دکتر کامران شیوندی مدیر دفتر نظارت و ارزیابی و مشاور رئیس دانشگاه، دکتر داوود حسین پور رئیس شورای برنامه ریزی دانشگاه، کارشناسان دفتر نظارت و ارزیابی و نمایندگان معاونت ها، دانشکده ها و سایر واحدهای ستادی درمدیریت نظارت و ارزیابی در روز دوشنبه 4 بهمن ماه 1400 در اتاق شورا برگزار شد.

 در ابتدا دکتر شیوندی مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه بر اهمیت کار نظارت و ارزیابی در دانشگاه تاکید داشته و ابراز نمودند: اولین تحولی که در دفتر نظارت و ارزیابی اتفاق افتاده است اجرایی نمودن آیین نامه تشکیل شورا و مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت می باشد که در این راستا بعد از بیست سال و اندی از تشکیل دفتر، نمایندگانی از تمام دانشکده­ ها و معاونت ­ها  و سایر واحد های ستادی جهت تسهیل امور و اجرایی نمودن سند راهبردی دانشگاه بعنوان رابط با حفظ مسئولیت­ های قبلی خود، به دفتر نظارت و ارزیابی معرفی شده اند. سپس ایشان با اشاره به سند راهبردی و رویکرد تحولی آن در دانشگاه، توضیحاتی در خصوص برگزاری شورای نظارت و ارزیابی و انتخاب اعضای شورا و تشکیل ده کارگروه تخصصی ارائه و بیان داشتند: انتخاب برخی از اعضای کارگروه های تخصصی از خارج دانشگاه صورت می پذیرد و به اهمیت نقش نمایندگان و تعامل و هم اندیشی با کارگروه های تخصصی جهت اجرایی شدن اهداف براساس سند راهبردی دانشگاه را متذکر شدند.

   در ادامه جلسه دکتر معتمدی؛ رییس محترم دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخته و ابراز نمودند: نگاهمان به آینده است. همانطور که ما درباره دیگران قضاوت می کنیم، دیگران نیز ما را قضاوت خواهند کرد و بنابراین باید از ظرفیت ­های دانشگاه استفاده کنیم تا رسالت خود را به درستی به انجام برسانیم. ایشان همچنین بیان داشتند: دو راهبرد در مدیریت وجود دارد؛ راهبرد بهبود و راهبرد تمایز؛ در راهبرد بهبود کارهایی که در حال انجام است به بهترین نحو انجام شود و در راهبرد تمایز، کارهای نوآورانه و خلاقانه ای صورت گیرد و از این ایده ها استفاده گردد. دکتر معتمدی؛ نظارت و ارزیابی را جزو لاینفک یک سیستم دانسته که باعث می گردد اجزا با هماهنگی یکدیگر کنشی را رقم بزنند که اصلاح و بهبود سیستم  را در بر خواهد داشت. ایشان تأکید کردند: نیاز است تمام شاخص ­های ملی و بین المللی که در مورد دانشگاه قضاوت می­ شود به اندازه کافی برجسته شده و سپس پایش و ارزیابی شود که در این زمینه باید دانشکده ­ها و معاونت­ ها برنامه راهبردی خود را ارائه دهند.

 در ادامه جلسه دکتر حسین پور؛ رییس محترم شورای برنامه ریزی دانشگاه به ارائه مطالبی در زمینه مأموریت­های دانشگاه، چشم انداز و اهداف کلان دانشگاه و همچنین برنامه های راهبردی دانشگاه در افق 1405، پرداختند و در خصوص پایش و ارزیابی بیان داشتند: باید بدانیم استاندارها، برنامه ها و اهداف دانشگاه چیست و با شناخت وضعیت موجود هدف گذاری کرده و بر اجرای برنامه ها کنترل و نظارت نمایم  و ارزیابی نمایم که آیا به اهدافمان رسیده ایم یا خیر، در این روند با داشتن افق 5 ساله و هدف و مسیر مشخص می توان به نتایج مطلوب برسیم، در نتیجه باید مقصد مان روشن باشد.

بعد از صحبت های دکتر حسین پور کارشناسان دفتر نظارت و ارزیابی جهت آشنایی نمایندگان به ارائه مطالبی در خصوص اهمیت و ضرورت نظارت و اهداف آن، همچنین فعالیت های دفتر نظارت و چگونگی ارتباط با سازمان های خارج از دانشگاه پرداختند. سپس مدیر دفتر به سوالات نمایندگان پیرامون امور محوله پاسخ داده و از حضور نمایندگان تشکر نمودند در پایان جلسه نیز احکام نمایندگان  توسط جناب آقای دکتر حسین پور و جناب آقای دکتر شیوندی ابلاغ گردید.


نظر شما :