معرفی کارگروه های تخصصی دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه

جلسه کارگروه های تخصصی دفتر نظارت و ارزیابی به منظور معرفی اعضای کارگروه تخصصی و آشنایی با شرح وظایف هم راستای کارکردهای دانشگاه، ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ در کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار گردید.
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۷۲۷۹ فعالیت ها
تعداد بازدید:۳۰۰
جلسه کارگروه های تخصصی دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه با هدف معرفی دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه و آشنایی کارگروه ها با اهداف و سیاست های این دفتر در جهت عملیاتی سازی شاخص ها بر اساس سند راهبری دانشگاه، با حضور دکتر عبدالله معتمدی رییس دانشگاه، دکتر کامران شیوندی مدیر دفتر نظارت و ارزیابی و مشاور رییس دانشگاه، اعضای شورای نظارت و ارزیابی و اعضای کارگروه های تخصصی در روز دوشنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ در کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد.
معرفی کارگروه های تخصصی دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه

  در ابتدای جلسه دکتر کامران شیوندی مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه با ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر بیان داشتند: در طول سه ماه گذشته زیر ساخت های اجرایی با همت دفتر نظارت و ارزیابی و حمایت های ریاست محترم دانشگاه صورت گرفته است، و بر اساس آیین نامه نظارت و ارزیابی نخستین اقدام، تشکیل شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه بود که متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی هستند.
  وی ادامه داد: یکی از کارهای اساسی دیگر که در آیین نامه دفتر نظارت و ارزیابی آمده است، تشکیل کارگروه های تخصصی می باشد که این مجموعه در ۱۰ کارگروه با عناوین؛ کارگروه توسعه و مدیریت منابع، کارگروه آموزش، کارگروه پژوهش، کارگروه حقوقی، کارگروه دانشجویی، کارگروه روابط عمومی، کارگروه شاهد و ایثارگر، کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کارگروه گزینش و حراست، با شرح وظایف تدوین شده و متناظر با کارکردهای دانشگاه شکل گرفته است.  
در ادامه جلسه دکتر عبدالله معتمدی رییس دانشگاه گفت: کاری که دفتر نظارت و ارزیابی انجام داده، استفاده از ظرفیت های موجود دانشگاه است که به ارتقاء دانشگاه کمک شایانی خواهد داشت.
  وی افزود: هر سیستمی برای ارتقاء و رسیدن به اهداف خود نیازمند ارزیابی است تا از فرایندها و مراحل وکنش های خود بازخورد بگیرد و بر اساس آن بارخوردها، خود را بازسازی و اصلاح کند که دفتر نظارت و ارزیابی نیز چنین جایگاهی را دارد.
  ایشان بیان داشتند: برای رسیدن به موفقیت مجموعه، نیازمند جدی گرفتن چند موضوع است که  اصلی ترین آن این است که دفتر نظارت و ارزیابی و کارگروه ها،  بتوانند ایجاد انگیزه کنند. قسمت های مختلف دانشگاه باید حس کنند که مجموعه ای در دانشگاه است که با رصد دقیق، به آنان کمک می کند و در مراحل مختلف با همدلی، ایجاد انگیزه و کمک در زمان مناسب و موثر با آنان همراه است و به دنبال ایجاد اخلال در سیستم اجرایی کار نیست.
  دکتر معتمدی با بیان اینکه دانشگاه بر اساس شاخص ها و مقررات موجود، کنش خود را پیش می برد افزود: شاخص ها بسیار مهم هستند. بر اساس این شاخص ها رفتارمان جهت پیدا می کند و شاخص ها می توانند ملی و هم بین المللی باشند، و برای دانشگاه مهم است که برند دانشگاه معتبر شود و یکی از مسائلی که سبب ارتقای برند دانشگاه می شود این است که وضعیت دانشگاه بر اساس شاخص های ملی و بین المللی مشخص شود.
  سپس ایشان بیان کردند: کار دفتر نظارت و ارزیابی، جهت دهی است، تا از طریق نظارت، جهت دهی سیستم را در راستای اهداف خودش پیش ببرد. بنابراین برای تحقق آن نیاز است تا توقعات خود را شفاف کنیم و مشخص کنیم که هر حوزه از چه نقطه به نقطه دیگر حرکت کرده است. اما در کنار همه این ها، نکته مهمتر این است که کارگروه ها در تحقق شاخص های حوزه خود باید نسبت به کل مجموعه دانشگاه یک نگاه جامعی داشته باشند و همه کارگروه ها باید یک جهت گیری همسو در راستای اهداف مشخص داشته باشند.
  دکتر معتمدی با بیان اینکه امید زیادی به کار دفتر نظارت و ارزیابی دارند افزودند: این کارگروه ها از افراد باتجربه و متخصص انتخاب شده-اند و این دفتر باید با یک نگاه عالی، سیستمی، جامع و منسجم بتواند ایجاد انگیزه و شوق در مجموعه مدیریت دانشگاه ایجاد کند تا حس کند که یک مجموعه متخصص پشت سرش است که به آن کمک می کند تا در مسیر درست حرکت کند تا در زمان مناسب و بهنگام عمل کند.
  ما برای حل مشکلات باید فرایندها را بازنگری کنیم و ساختارهای جدید را تعریف کنیم و مجریان مجموعه را با آموزش توانمند کنیم تا بفهمیم این فرایند چگونه ارتقاء پیدا می کند و این درکی است که بنده از کار دفتر نظارت و ارزیابی دارم، و این کارگروه های صاحب نظر و توانمند با نشست ها و تعاملاتی که با هم و به صورت مجزا خواهند داشت، سیاست های کلی و جامع دانشگاه را با هماهنگی و وحدت با هم به ثمر خواهند رساند.
  دکتر شیوندی در ادامه جلسه؛ در خصوص اهداف انتخاب کارگروه های تخصصی، برنامه های آتی دفتر در درون دانشگاه و برون دانشگاه و همچنین فعالیت های در نظر گرفته شده به منظور ارتقاء دانشگاه در عرصه های ملی و بین المللی مطالبی را ارائه نمودند.
وی بیان داشت برای دفتر نظارت و ارزیابی شعاری با عنوان «کرامت انسانی، ارتقاء همدلانه» با رهنمودهای ریاست دانشگاه، اهداف دانشگاه و در تمام سطوح اعم از کارمندی، اعضای هیأت علمی و دانشجویی در نظر گرفته شده است.
  در ادامه جلسه برخی از اعضای کارگروه تخصصی، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص حیطه فعالیت های دانشگاه بیان داشتند.
  در پایان جلسه نیز احکام اعضای کارگروه تخصصی دفتر نظارت و ارزیابی توسط جناب آقای دکتر معتمدی و جناب آقای دکتر شیوندی اعطا شد.


نظر شما :