روز بازدید آزاد (Open Day) دانشگاه علامه طباطبائی

برنامه های پیش رو دانشگاه علامه طباطبائی
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۹ کد : ۱۷۴۱۲ فعالیت ها
تعداد بازدید:۱۱۵
انتخاب رشته تحصیلی در مقطع آموزش عالی، یکی از دغدغه های مهم داوطلبان پس از کنکور است. انتخاب دانشگاه محل تحصیل نیز به همان اندازه اهمیت دارد. در مقطعی از سال که داوطلبان ورود به دانشگاه در جستجوی بهترین گزینه‏ ها برای انتخاب رشته هستند، وظیفه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است که در یافتن بهترین انتخاب ها آن‏ ها را یاری کنند. از این رو، در میان صد ها دانشگاه فعال در سطح کشور که وظیفه تربیت نیروی متخصص برای خدمت به کشور و ساختن آینده این مرز و بوم را بر عهده دارند، تعدادی از آن ها با ویژگی های متمایز هدف خود را ارتقاء سطح علمی کشور برای نیل به آرمان های بلند آن قرار داده اند؛ دانشگاه علامه طباطبائی که جزء دانشگاه های برتر دولتی قرار گرفته است، براین است که روز بازدید آزاد را در بهار ۱۴۰۱ برگزار نماید.
روز بازدید آزاد (Open Day) دانشگاه علامه طباطبائی

انتخاب رشته تحصیلی در مقطع آموزش عالی، یکی از دغدغه های مهم داوطلبان پس از کنکور است. انتخاب دانشگاه محل تحصیل نیز به همان اندازه اهمیت دارد. در مقطعی از سال که داوطلبان ورود به دانشگاه در جستجوی بهترین گزینه‏ ها برای انتخاب رشته هستند، وظیفه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است که در یافتن بهترین انتخاب ها آن‏ها را یاری کنند. از این رو، در میان صد ها دانشگاه فعال در سطح کشور که وظیفه تربیت نیروی متخصص برای خدمت به کشور و ساختن آینده این مرز و بوم را بر عهده دارند، تعدادی از آن ها با ویژگی های متمایز هدف خود را ارتقاء سطح علمی کشور برای نیل به آرمان های بلند آن قرار داده اند؛ دانشگاه علامه طباطبائی که جزء دانشگاه های برتر دولتی قرار گرفته است، یکی از همین دانشگاه هاست.

روز بازدید آزاد رویداد مهمی هم برای داوطلبین کنکور سراسری و هم دانشگاه‏ ها و موسسات آموزشی است. دانش ‏آموزان و دانشجویان آینده‏ نگر قبل از این‏که تصمیم بزرگی در مورد چگونگی گذراندن چند سال آینده زندگی خود بگیرند، باید بدانند چه فرصت‏ های تحصیلی و شغلی در آینده در انتظار آن‏ ها است. این رویداد به والدین و داوطلبین کنکور سراسری به منظور انتخاب آگاهانه در خصوص رشته و دانشگاه کمک شایانی می‏کند. روز بازدید آزاد فرصتی عالی است برای دیدن محوطه دانشگاه و اتاق های کنفرانس، کتابخانه، رستوران، خوابگاه‏ های دانشجویی و سایر امکانات رفاهی و ورزشی. بازدید از محوطه دانشگاه به داوطلبان کنکور این امکان را می ‏دهد که با دانشگاه آشنا شده، از نزدیک فضای دانشگاهی را تجربه کنند، با اساتید و دانشجویان فعلی صحبت کرده و به طور کلی ذهنیتی از این‏که یک دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی چگونه است، داشته باشند؛ همچنین داوطلبین می توانند بررسی کنند که منطقه ای که دانشگاه در آن واقع شده است آیا سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویی و حمل و نقل عمومی مناسب برای رفت و آمد آن ها وجود دارد یا خیر. روز بازید آزاد زمان خوبی برای شروع دوست‏یابی داوطلبین با  دانشجویانی است که علایق مشابهی دارند. پیدا کردن دوستان قبل از شروع می تواند روز اول دانشگاه را کمتر دلهره ‏آور کند، یک چهره آشنا در روز اول واقعاً به دانشجویان کمک می کند تا اضطرابشان نسبت به شروع دانشگاه برطرف تا حدود زیادی برطرف شود. در حقیقت این رویداد شیوه ای فوق العاده برای به دست آوردن اطلاعات بسیار ارزشمند در مورد دانشگاه یا رشته تحصیلی مورد نظر داوطلبان در مقایسه با دفترچه راهنما یا وب سایت دانشگاه خواهد بود.

از سویی رویداد بازدید آزاد برای معرفی دانشگاه نیز بسیار مفید است تا وجهه علمی، فضا، ظرفیت رشته‏ ها، اساتید برجسته و سایر امکانات و ظرفیت ها و مزیت های رقابتی دانشگاه بیشتر در جامعه شناسانده شود.

در حال حاضر، برخی از دانشگاه ‏های جهان روز بازدید آزاد خود را در دانشگاه و به صورت حضوری برگزار می‏ کنند، اما بسیاری نیز برای برگزاری مجازی آن برنامه ریزی کرده‏ اند . با توجه به شرایط پیش رو، دانشگاه می‏ تواند این رویداد را به صورت حضوری یا مجازی برگزار نماید؛ لذا به منظور شناساندن بهتر دانشگاه به جامعه هدف و بالا بردن شهرت دانشگاهی، دانشگاه در نظر دارد در بهار سال آینده تدارک چنین رویدادی را در دستور کار خود قرار دهد.

 


نظر شما :