برگزاری جلسه شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه علامه طباطبایی

۰۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۲ کد : ۱۹۵۴۴ فعالیت ها
تعداد بازدید:۱۶۱
جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه علامه طباطبایی با هدف بررسی سامانه های الکترونیکی دانشگاه در روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
برگزاری جلسه شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه علامه طباطبایی

 جلسه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبایی با هدف بررسی سامانه های هر معاونت و شناخت نقاط قوت و ضعف سامانه های الکترونیکی دانشگاه به ریاست دکتر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه، دکتر کامران شیوندی مدیر نظارت و ارزیابی و دبیر شورا، معاونین دانشگاه و اعضای حقیقی و حقوقی شورا آقایان مقصود امیری، قدرت اله رحمانی، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، محمدرضا رهبرپور، دکتر فرشته آزادی پرند مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه، دکتر سیدسعید میرواحدی رئیس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه، کارشناسان دفتر فناوری اطلاعات و کارشناسان دفتر نظارت و ارزیابی در تاریخ 29 شهریور ماه 1401 در محل سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزارگردید.

   در ابتدای جلسه مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه و دبیر شورا، ضمن تسلیت ایام عزاداری محرم و صفر به بیان اهداف بررسی سامانه ها و همچنین به معرفی سامانه هایی که زیر نظر هر معاونت هستند، پرداختند و در ادامه به نقاط قوت و ضعف سامانه گلستان اشاره نمودند.

   دکتر پرند، با ذکر قرارداد سامانه گلستان بیان کردند؛ از نقاط ضعف این سامانه، پشتیبانی ضعیف، نداشتن نرم افزار اندروید و نداشتن گیت خوابگاهی بوده و مسئله گیت خوابگاهی در حال برطرف شدن می باشد و این مرکز راه اندازی گیت ورود دانشجویان با اثر انگشت را در اولویت سامانه در نظر گرفته است.

    مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه، در خصوص سامانه مروارید (احکام کارگزینی)، سامانه حضور غیاب و اتوماسیون اداری مواردی را مطرح نموده و دکتر پرند توضیحاتی در زمینه توسعه و اصلاح سامانه ها و مواردی که در ارتباط با شرکت مورد نظر وجود دارد، ارائه نمودند.

    در ادامه به نقاط قوت و ضعف سامانه سیماپ و مشکلاتی که اعضای هیئت علمی در این سامانه دارند، اشاره شد و آقای رحیمی رئیس اداره پشتیبانی و قراردادهای مرکز فناوری؛ دلایل این مشکل را، نقل و انتقال اطلاعات سامانه قبلی به سامانه جدید عنوان کردند و در این راستا از اعضای هیئت علمی خواسته شده تا اطلاعات خود را به صورت دستی ثبت نمایند. و  در خصوص گواهینامه امنیتی سامانه سیماپ مقرر گردیده شرکت مورد نظر گواهینامه امینی را در کمترین زمان صادر نماید و سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشجویان دکتری نیز از نظر امنیتی ایمن خواهد شد.

      در ادامه جلسه دکتر شیوندی به نقاط قوت و ضعف سامانه پژوهشی، سامانه نشریات و تالیف کتاب، سامانه فروش کتاب آنلاین، سامانه مروارید اشاره نمودند و مشکلاتی را که در روند ثبت مقالات و کتب و ارائه آمار به isc جهت رتبه بندی دانشگاه ها وجود دارد مطرح نمودند و دکتر حسین پور معاون پژوهشی دانشگاه بیان داشتند با استفاده از سامانه ارتقاء و ترفیع اساتید، در آینده ای نزدیک این مشکل برطرف خواهد شد.

      در پایان با توجه به اتمام زمان جلسه و ادامه بحث سامانه ها، قرار بر این شد در جلسه فوق العاده دیگری بحث سامانه ها ادامه یابد.


نظر شما :