قرار گرفتن دانشگاه علامه طباطبایی در بین ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور

۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۹۷۶۴ فعالیت ها
تعداد بازدید:۱۷۲
طبق نتایج رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی ایران در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، دانشگاه علامه طباطبایی در بین ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور قرار گرفت.
قرار گرفتن دانشگاه علامه طباطبایی در بین ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور

   به نقل از گزارش اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) ؛ رتبه بندی 1۱۰ دانشگاه کشور انجام گردید و معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ۶ حوزه؛ آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین المللی سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات است، که عملکرد دانشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی گردید.

   اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری شده است: اطلاعات پژوهشی که جمع آوری آن بر عهده گروه رتبه بندی ISC است، خوداظهاری دانشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به دست می‌آید و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده می‌شود.

   در رتبه‌بندی سال 1400-1399، مجموعا تعداد 110 دانشگاه حضور داشتند که اطلاعات آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و براساس ماموریت، هر یک دسته بندی شده و مورد رتبه بندی قرار گرفته اند. تفاوت این دسته بندی با رتبه بندی سال های پیش این است که در این دسته بندی، دانشگاه های زیرنظام به صورت مستقل می­باشد.

    در این رتبه بندی دانشگاه علامه طباطبائی توانست جزو 10 دانشگاه جامع برتر کشور قرار گیرد.

    نتیجه این رتبه بندی، مدیون زحمات خانواده دانشگاه شامل اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه می باشد. همچنین تکمیل پرسشنامه خودارزیابی ISC و ارائه مستندات لازم و کافی حاصل تلاش مجموعه معاونان، مدیران و کارشناسان ستادی به ویژه کارشناسان دفتر نظارت و ارزیابی بوده است.  

  جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://isc.ac/fa/news/1891 مراجعه نمایید.


نظر شما :