اعلام رتبه دانشگاه علامه طباطبائی در رتبه بندی umultirank ۲۰۱۹

۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۰۵۳ فعالیت ها
تعداد بازدید:۵۱۰
دانشگاه علامه طباطبائی در رتبه‌بندی umultirank ۲۰۱۹، یکی از ۱۹ دانشگاه ایرانی حاضر در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان لقب گرفت.
اعلام رتبه دانشگاه علامه طباطبائی در رتبه بندی umultirank ۲۰۱۹

براساس جدیدترین نتایج نظام رتبه بندی دانشگاه های جهان،(u-Multirank university rankings) دانشگاه‌های علامه طباطبایی، الزهرا (س)، صنعتی امیرکبیر، آزاد واحد علوم تحقیقات، فردوسی، مشهد، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، آزاد واحد نجف آباد، کاشان، علوم پزشکی شهید بهشتی، موسسه تحقیقاتی شاخص پژوه، صنعتی شریف، شیراز، تبریز، تربیت مدرس، تهران، علوم پزشکی تهران، خواجه نصیرالدین طوسی و یزد در این فهرست قرار گرفته اند.

رتبه بندی که توسط یک کنسرسیوم بین المللی از مراکز تحقیقاتی انجام شده و توسط کمیسیون اتحادیه اروپا، 1،711 دانشگاه در 96 کشور را در سال 2019 مقایسه کرده است. نظام رتبه بندی دانشگاه ها نخستین بار در سال 2014 با رتبه بندی بیش از 850 دانشگاه، 1000 دانشکده و 5000 گروه آموزشی در 74 کشور کار خود را آغاز کرد و هم اکنون ششمین سال است که رتبه بندی دانشگاه‌های جهان را در سال 2019 میلادی منتشر کرده است.

این نظام رتبه بندی با رویکردی چندبعدی مؤسسات آموزش عالی را رتبه بندی می‌کند که عبارتند از آموزش و یادگیری، پژوهش، انتقال دانش، جهت گیری بین المللی و موقعیت داخلی. درحقیقت با کمک داده‌های ارائه شده توسط این نظام رتبه بندی، کاربران می‌توانند بر اساس سنجه‌ها و شاخص‌های مورد نظر خود به مقایسه دانشگاه‌های مختلف بپردازند.

  دانشگاه علامه طباطبائی جزو 19 دانشگاه برتر می باشد که در این رتبه بندی با درجه A 4 (بسیار خوب) توانسته است رتبه خوبی کسب کند. 


نظر شما :